Sunday, April 28, 2013
က်ေနာ္ထိေတြ႔မိေသာ ထိုင္းဗုဒၶသာသနာ
က်ေနာ္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္စဥ္ ဝပ္အလန္းထိုင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ အလည္ပတ္အေနျဖင့္ သြားေရာက္ေနထိုင္ဖူးခဲ့သည္။
ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္းရႈိင္းၾကသည္။ ကရင္ျပည္နယ္ရွိ၊ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးကို၊ သူတို႔ထိုင္းလူမ်ဳိး မဟုတ္ေသာ္လည္း လာေရာက္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိသာႏိုင္ပါသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ခြင့္လက္မွတ္ မရွိစဥ္၊ ကိုရင္ႀကီးဘဝျဖင့္ ေနထိုင္ရာ ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဗမာလူမ်ဳိးမွန္းသိေသာ္လည္း သဃၤန္းဝတ္ထားေသာေၾကာင့္၊ လူမ်ဳိးေရး ခြဲျခားမေနပဲ ဦးစားေပးၾကသည္။ ထိုင္းလမ္းေပၚမ်ားတြင္ သဃၤန္းဝတ္ျဖင့္ သြားလာေနေသာသူမ်ားျဖစ္လွ်င္ ထိုင္းဘုန္းႀကီး မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း သဃၤန္းျခင္း အေရာင္ကြာသလို၊ သဃၤန္းရုံဝတ္ပံုျခင္းလည္း ကြာသည္။
နယ္ျခားေစာင့္ ထိုင္းပုလိပ္မ်ားမွာ ျမန္မာျပည္သားမ်ားအေပၚ၊ လိမ္မာပါးနပ္ လုပ္စားေနတတ္သည့္ အေပြးျမင္အပင္သိ ေထာက္လွမ္းေရးပုလိပ္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အရပ္ဝတ္ကိုသာ ဖမ္း၍၊ ဘုန္းႀကီးဝတ္ထားေသာ သူကို (မည္သည့္အခါမွ်) မဖမ္းပါ။
ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားတြင္ မ်က္ခံုးေမႊး မရွိပါ။ မ်က္ခံုးေမႊးကိုပါ ရိတ္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္ျမင္စက အလြန္အရုပ္ဆိုးလွသည္။ မ်က္ခံုးေမႊးပင့္၍ မ်က္စပစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဆရာ့ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ပညတ္ထားခဲ့ေလသလားေတာ့ မသိပါ။
ထိုင္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးကို လွဴဒါန္းသည့္အခါ၊ လက္ျဖင့္ ပစၥည္းဝတၳဳကို ကိုင္၍ မလွဴဒါန္းပါ။ သဘက္၊ ပုဝါခံ၍ လွဴဒါန္းပါသည္။ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ား လမ္းေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္သည္ကို တခါဖူးမွ် မျမင္ဘူးပါ။ တရားနာဖိတ္လွ်င္ ကားျဖင့္ ဖိတ္သည္။ ျပန္ပို႔လွ်င္လည္း ကားျဖင့္ ျပန္ပို႔သည္။
ရပ္ကြက္မ်ားမွ အလွည့္က်ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္းသူေဌးမ်ားက အလွည့္က် တာဝန္ယူ၍ ျဖစ္ေစ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းဟင္း မျပတ္ေစပါ။ တႏွစ္တခါ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲတြင္သာ ဆြမ္းခံႂကြသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသင္ ပညာေရးလည္း ရွိသလို၊ နာေရးျဖစ္လာလွ်င္ သရဏဂုံတင္ရန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝန္းထဲမွာပင္ အသုဘရႈဇရပ္ထားရွိသည္။
ထိုင္းတြင္ က်ေနာ္ေနထိုင္စဥ္အတြင္း အာဏာလြန္ဆြဲပြဲမ်ား ၾကမ္းတမ္းစြာ ေတြ႔ရသည္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းသက္ဆင္ကို ေထာက္ခံေသာ အက်ီအနီဝတ္ႏွင့္ ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ကို ၾကည္ညိဳေသာ အက်ီအဝါဝတ္တို႔အၾကား ျဖစ္ပြားေသာပြဲမွာ ျပင္းထန္ရႈ႔ပ္ေထြးလွသည္။ ထိုေလာကီမ်ားၾကားတြင္ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ား တပါးမွ် မပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ ၂ဖက္စလံုးမွ ျပည္သူမ်ား၊ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား၊ ဘုရင့္အမႈေတာ္ထမ္းမ်ားကလည္း ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကို အၾကည္ညိဳမပ်က္ၾကပါ။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ရွမ္းမတဦးကို က်ေနာ္ေမးၾကည့္သည္။ ထိုစဥ္က က်ေနာ္သည္ ေရႊဝါေရာင္သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ထိုင္းကို ထြက္ေျပးခဲ့ရသူျဖစ္ကာ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုစဥ္က သဃၤန္းဝတ္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သူက ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားက ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကို ဗုဒၶသာသနာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တရားျပေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အိမ္ေထာင္မျပဳပဲ သာသနာျပဳသည့္ တရားရွာသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေလာကီေရးရာမ်ားႏွင့္ ကင္းစြာ ေနထိုင္သည့္ အေရာင္စြန္းထင္းမႈမရွိသည့္ သူေတာ္စင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ရုိေသေလးစားကိုးကြယ္ၾကၿပီး၊ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကလည္း သာသနာအလုပ္မွလြဲ၍၊ ဝိဝါဒကြဲျပားေသာ ေလာကီေရးရာမ်ားတြင္၊ သာသနာကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေစမည့္ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္၍ ဝင္မစြက္ၾကပဲ ေရွာင္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
ဤသည္မွာ က်ေနာ္ႏွင့္ ထိေတြ႔မိေသာ ထိုင္းဗုဒၶသာသနာအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္းရႈိင္းၾကသည္။ ကရင္ျပည္နယ္ရွိ၊ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးကို၊ သူတို႔ထိုင္းလူမ်ဳိး မဟုတ္ေသာ္လည္း လာေရာက္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိသာႏိုင္ပါသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ခြင့္လက္မွတ္ မရွိစဥ္၊ ကိုရင္ႀကီးဘဝျဖင့္ ေနထိုင္ရာ ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဗမာလူမ်ဳိးမွန္းသိေသာ္လည္း သဃၤန္းဝတ္ထားေသာေၾကာင့္၊ လူမ်ဳိးေရး ခြဲျခားမေနပဲ ဦးစားေပးၾကသည္။ ထိုင္းလမ္းေပၚမ်ားတြင္ သဃၤန္းဝတ္ျဖင့္ သြားလာေနေသာသူမ်ားျဖစ္လွ်င္ ထိုင္းဘုန္းႀကီး မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း သဃၤန္းျခင္း အေရာင္ကြာသလို၊ သဃၤန္းရုံဝတ္ပံုျခင္းလည္း ကြာသည္။
နယ္ျခားေစာင့္ ထိုင္းပုလိပ္မ်ားမွာ ျမန္မာျပည္သားမ်ားအေပၚ၊ လိမ္မာပါးနပ္ လုပ္စားေနတတ္သည့္ အေပြးျမင္အပင္သိ ေထာက္လွမ္းေရးပုလိပ္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အရပ္ဝတ္ကိုသာ ဖမ္း၍၊ ဘုန္းႀကီးဝတ္ထားေသာ သူကို (မည္သည့္အခါမွ်) မဖမ္းပါ။
ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားတြင္ မ်က္ခံုးေမႊး မရွိပါ။ မ်က္ခံုးေမႊးကိုပါ ရိတ္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္ျမင္စက အလြန္အရုပ္ဆိုးလွသည္။ မ်က္ခံုးေမႊးပင့္၍ မ်က္စပစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဆရာ့ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ပညတ္ထားခဲ့ေလသလားေတာ့ မသိပါ။
ထိုင္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးကို လွဴဒါန္းသည့္အခါ၊ လက္ျဖင့္ ပစၥည္းဝတၳဳကို ကိုင္၍ မလွဴဒါန္းပါ။ သဘက္၊ ပုဝါခံ၍ လွဴဒါန္းပါသည္။ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ား လမ္းေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္သည္ကို တခါဖူးမွ် မျမင္ဘူးပါ။ တရားနာဖိတ္လွ်င္ ကားျဖင့္ ဖိတ္သည္။ ျပန္ပို႔လွ်င္လည္း ကားျဖင့္ ျပန္ပို႔သည္။
ရပ္ကြက္မ်ားမွ အလွည့္က်ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္းသူေဌးမ်ားက အလွည့္က် တာဝန္ယူ၍ ျဖစ္ေစ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းဟင္း မျပတ္ေစပါ။ တႏွစ္တခါ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲတြင္သာ ဆြမ္းခံႂကြသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသင္ ပညာေရးလည္း ရွိသလို၊ နာေရးျဖစ္လာလွ်င္ သရဏဂုံတင္ရန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝန္းထဲမွာပင္ အသုဘရႈဇရပ္ထားရွိသည္။
ထိုင္းတြင္ က်ေနာ္ေနထိုင္စဥ္အတြင္း အာဏာလြန္ဆြဲပြဲမ်ား ၾကမ္းတမ္းစြာ ေတြ႔ရသည္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းသက္ဆင္ကို ေထာက္ခံေသာ အက်ီအနီဝတ္ႏွင့္ ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ကို ၾကည္ညိဳေသာ အက်ီအဝါဝတ္တို႔အၾကား ျဖစ္ပြားေသာပြဲမွာ ျပင္းထန္ရႈ႔ပ္ေထြးလွသည္။ ထိုေလာကီမ်ားၾကားတြင္ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ား တပါးမွ် မပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ ၂ဖက္စလံုးမွ ျပည္သူမ်ား၊ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား၊ ဘုရင့္အမႈေတာ္ထမ္းမ်ားကလည္း ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကို အၾကည္ညိဳမပ်က္ၾကပါ။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ရွမ္းမတဦးကို က်ေနာ္ေမးၾကည့္သည္။ ထိုစဥ္က က်ေနာ္သည္ ေရႊဝါေရာင္သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ထိုင္းကို ထြက္ေျပးခဲ့ရသူျဖစ္ကာ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုစဥ္က သဃၤန္းဝတ္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သူက ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားက ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကို ဗုဒၶသာသနာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တရားျပေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အိမ္ေထာင္မျပဳပဲ သာသနာျပဳသည့္ တရားရွာသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေလာကီေရးရာမ်ားႏွင့္ ကင္းစြာ ေနထိုင္သည့္ အေရာင္စြန္းထင္းမႈမရွိသည့္ သူေတာ္စင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ရုိေသေလးစားကိုးကြယ္ၾကၿပီး၊ ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားကလည္း သာသနာအလုပ္မွလြဲ၍၊ ဝိဝါဒကြဲျပားေသာ ေလာကီေရးရာမ်ားတြင္၊ သာသနာကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေစမည့္ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္၍ ဝင္မစြက္ၾကပဲ ေရွာင္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
ဤသည္မွာ က်ေနာ္ႏွင့္ ထိေတြ႔မိေသာ ထိုင္းဗုဒၶသာသနာအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment