Tuesday, October 14, 2008

ဓာတ္ေငြ႕သံုးကားမ်ား မလံုၿခံဳျဖစ္မႈအေပၚ ရန္ကုန္ခရီးသည္မ်ား ထိတ္လန္႔ေန

ေအးခ်မ္းေျမ့ | ေအာက္တိုဘာ ၁၄၊ ၂၀၀၈

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ စီအန္ဂ်ီ စလင္ဒါအိုးမ်ား ေပါက္ကြဲမႈ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ေန ျပည္သူလူထုမွာ က်ီးလန္႔စာစား ဘဝသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကသည္။


လသာၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေရႊစင္ ေရႊဆိုင္ေရွ႕တြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစီး ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္စဥ္

“တေန႔တေန႔ ဗုံုးကို ဖင္ခုထိုင္ ေနရသလိုပဲ” ဟု ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ေန႔စဥ္ ႐ံုးတက္႐ံုးဆင္း ျပဳလုပ္ေန ရသူ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း တဦးကေျပာသည္။ ဗံုးဆိုသည္ မွာ စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕ထည့္သည့္ စလင္ဒါ အိုးမ်ားကို ဆိုလိုသည္ဟု သူကဆို၏။

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားကို ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္သံုးသည့္ ယာဥ္အျဖစ္မွ စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕သံုး ယာဥ္မ်ားအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့သည္မွာ ၃ ႏွစ္ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ရာတြင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ရပ္နားထားရသည့္ အတြက္ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေၾကး ဆံုး႐ႈံုးရၿပီး စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕သံုး ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခ အေနႏွင့္ က်ပ္ ၁၀ သိန္း ဝန္းက်င္ ကုန္က်ခံခဲ့ရသည္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ျမန္မာစစ္အစိုးရသည္ ခရီးသည္တင္ကားပိုင္ရွင္မ်ားကို စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕သံုး ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳရန္ ဖိအားေပး ခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ စီအန္ဂ်ီ ဓာတ္ေငြ႕သံုးယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္မႈကို တာဝန္ယူ သည့္ ကုမၸဏီမွာ IGE ကုမၸဏီ ျဖစ္ၿပီး စက္မႈ ၁ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေသာင္း၏ သားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဦးေနေအာင္ႏွင့္ ဦးျပည္ေအာင္တို႔ ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရး အသိုင္းအဝန္းမွ ၾကားသိရသည္။

စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕အိုးမ်ား ေပါက္ကြဲမႈမွာ ယခုႏွစ္ပိုင္းတြင္ စတင္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး အႀကိမ္ေရအား ျဖင့္ စိပ္လာခဲ့သည္။ ယခု စက္တင္ဘာႏွင့္ေအာက္တိုဘာ ၂ လအတြင္းမွာပင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေပါက္ကြဲမႈ ၃ ႀကိမ္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

“ျဖစ္သင့္တာက တႏွစ္တခါ လိုင္စင္ဝင္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီစီအန္ဂ်ီစနစ္မွာ သြယ္တန္းထားတဲ့ ပိုက္လိုင္းေတြ၊ အိုးေတြ အကုန္လံုး လံုၿခံဳရဲ႕လားဆိုတာကို ေသခ်ာစစ္ေဆးၿပီးေတာ့မွ သက္တမ္း တိုးေပးသင့္ပါတယ္” ဟု စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းဆင္း တဦးက သံုးသပ္သည္။

ဆက္လက္၍ ၎က ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ သံုး ယာဥ္မ်ားမွ စီအန္ဂ်ီ ဓာတ္ေငြ႕သံုး ယာဥ္မ်ား အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္သည္မွာ ၃ ႏွစ္ခန္႔ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဝါရွာမ်ား၊ ပိုက္မ်ား ယိုယြင္း ပ်က္စီးမႈ ရွိႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

“ပိုက္ေတြ၊ ဝါရွာေတြ ပ်က္စီးေနရင္ ဓာတ္ေငြ႕ကစိမ့္ေနႏိုင္တယ္။ ဓာတ္ေငြ႕ယိုတာက ဓာတ္ဆီတို႔ ဒီဇယ္တို႔ ယိုတာလို မျမင္ရေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့ဟု” သူကေျပာသည္။

ယာဥ္လိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးရာတြင္ အခ်ိန္ကုန္သျဖင့္ ယာဥ္ေျပးဆြဲရာ၌ ေႏွာင့္ေႏွးမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ မိမိကားကိစၥ ျမန္ျမန္ၿပီးစီးေစရန္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ဘက္က လာဘ္ထိုးျခင္း ယာဥ္ကိုစစ္ေဆးသူကလည္း လာဘ္ယူ၍ အေပၚယံသာ အျမန္ စစ္ေဆးျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။

စက္တင္ဘာ ၉ ရက္ေန႔က လွည္းတန္းမီးပြိဳင့္အနီး ကားေပါက္ကြဲကာ မီးေလာင္ပ်က္စီးခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္အစိုးရက ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္သည္ ဟုသာ ေျပာၿပီး ဓာတ္ေငြ႕အိုး ေပါက္ကြဲသည္ ဟု မေျပာဘဲ တရားခံကို ေဖာ္ထုတ္မည္ဟု ျမန္မာ့ အလင္း သတင္းစာတြင္ ေရးသားထား သည္။

“အစိုးရက လူေတြ စီအန္ဂ်ီကား မစီးရဲမွာစိုးလို႔ ဓာတ္ေငြ႕အိုးေပါက္တာလို႔ မေျပာဘူး။ ဗံုးလိုလို ဘာလိုလို လုပ္ထားတယ္” ဟု သန္လ်င္တြင္ ေနထိုင္သူ တဦးကေျပာျပသည္။

ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေပါက္ကြဲမႈမ်ား အႀကိမ္ေရစိပ္လာသျဖင့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးတဝိုက္ ေနထုိင္သူတို႔မွာ လိုင္းကား စီးရန္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိေသာေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲေနၾကရသည္ဟု သူက ဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

“သန္လ်င္ကေန ရန္ကုန္ကို မိနစ္ ၄၀ ေလာက္ အနည္းဆံုး စီးရတယ္ ကားေပၚမွာ တထိတ္ ထိတ္နဲ႔ ဘုရားစာသာ ရြတ္ေပ ေတာ့ပဲ။ ကိုယ္လိုတဲ့ေနရာေရာက္မွ ဟင္းခ်ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ညေန အျပန္က် တခါ စိတ္ဆင္းရဲရျပန္ေရာ” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ယခင္ကဆိုလွ်င္ ညေန ႐ံုးဆင္းအိမ္အျပန္အတြက္ ကားက်ပ္မွာကိုသာ ပူပန္ေနရေသာ္လည္း ယခုအခါ မည္သည့္အခ်ိန္၌ အသက္ႏွင့္ကိုယ္ အုိးစားကြဲမည္ကို ပူပန္ေနရသည္ဟု သူက ေျပာသည္။

“အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ သူေတြလည္း တထိတ္ထိတ္ပါပဲဗ်ာ” ဟု ၎က ဆက္ေျပာ၏။

မေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေပါက္ကြဲမႈဆိုလွ်င္ လက္ရွိျဖစ္ခဲ့သည့္ ကားေပါက္ကြဲမႈမ်ား၌ အႀကီးမား ဆံုးဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ လူ ၇ ဦးေသဆံုးခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္လူထုမွာ စိတ္မခ်မ္း မသာ ျဖစ္ေနရသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ကို ရဲအရာရွိက စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕အိုး ေပါက္ကြဲသည္ဟု ယူဆခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ေနျပည္သူ အမ်ားစုမွာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကိုသာ အားကိုးေနရၿပီး အနည္းစုသာ တကၠစီစီးႏိုင္သည့္ လူတန္း စားျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ တကၠစီစီးေရ၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာလည္း စီအန္ဂ်ီဓာတ္ေငြ႕သံုး ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ၿပီးျဖစ္သည္။

“နအဖ က ဘတ္စ္ကားစီးတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ျပည္သူေတြ ထိခိုက္တာ သူတို႔ ထိခိုက္တာ မဟုတ္ေတာ့ ဂ႐ုစိုက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ တဦးကေျပာသည္။

ရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးတဝိုက္တြင္ ေနထိုင္သူ အမ်ားစုမွာ ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိသည့္ အေနအထားျဖင့္ ေန႔စဥ္ လံုၿခံဳမႈမရွိေသာ ဘဝတြင္ က်င္လည္ေနၾကရသည္။

“ကားစီးေတာ့လည္း ဘယ္အခ်ိန္ကားထေပါက္မလဲ ေၾကာက္ရ၊ မွတ္တိုင္မွာ ကားေစာင့္ရင္း လည္း ဗံုးေပါက္ကြဲမလား ေၾကာက္ရ၊ အိမ္ထဲထိုင္ေနျပန္ေတာ့ ဓားျပလာတိုက္မလား ေၾကာက္ရနဲ႔ အခ်ိန္တိုင္း ေၾကာက္ေနရေတာ့တာပဲ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံက ေျပာဆိုသည္။

No comments: