|
မံုပီး |
ေသာၾကာေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 24 2008 21:10 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ |
ခ်င္းမိုင္။ ။ ကာဝါဆာကီ ကီဆင္ ကိုင္ရွာ (Kawasaki Kisen Kaisha Ltd.) ဂ်ပန္သေဘၤာလိုင္း၏ ေဒသတြင္း လက္ေအာက္ခံ သေဘၤာလိုင္း ျဖစ္သည့္ စကၤာပူမွ ('K' Line Singapore Pte Ltd.) သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကြန္တိန္နာမ်ား တင္ပို႔ေနသည့္ လုပ္ငန္းကို ယာယီ ရပ္ဆိုင္းထားလိုက္ၿပီ ျဖစ္ၿပီး၊ လာမည့္လတြင္ လံုးဝ ရပ္ဆိုင္းရန္ စီစဥ္ထားသည္။ ‘K’ သေဘၤာလိုင္း၏ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ လုပ္ငန္းကို လြန္ခဲ့ေသာ ၂ လက ပထမအၾကိမ္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္ဟု စကၤာပူ ေကလိုင္း သေဘၤာကုမၸဏီ၏ သေဘၤာလိုင္း သံုးစြဲသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးဌာန အမႈေဆာင္အရာရွိက ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔ ရပ္ဆိုင္းရျခင္း၏ အေၾကာငး္ရင္း အေသးစိတ္ကိုမူ အဆုိပါ အမႈေဆာင္အရာရွိက ထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကားသြားျခင္း မရွိပါ။ အဆိုပါ စကၤာပူ ေကလိုင္း သေဘၤာကုမၸဏီသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအျပင္ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဗီယက္နမ္၊ အေနာက္ၾသ စေၾတလ်၊ ေတာင္အာရွႏွင့္ ကေမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔သို႔ပါ ေျပးဆြဲေနသည့္ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး သေဘၤာကုမၸဏီ တခု ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ကုန္သည္မ်ား အေနႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ႏိုင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆုိက္ကပ္ေရာက္ရွိလာေသာ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ားသည္ အျပန္ကုန္မရွိဘဲ ဗလာသက္သက္ ျပန္လည္ ခုတ္ေမာင္းသြားၾကရသည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား သတင္းရပ္ကြက္မွ မဇၩိမကို ေျပာျပပါသည္။ “ဂ်ပန္ ေကကြန္တိန္နာ သေဘၤာလိုင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေျပးဆြဲေနတဲ့ လုပ္ငန္းကို ရပ္ဆိုင္းဘုိ႔ စီစဥ္ထားၿပီ။ သူတုိ႔ ေနာက္အက်ဆံုး ႏိုဝင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔မွာ အၿပီးသတ္ ရပ္ဆိုင္းမွာဘဲ” ဟု ကုန္သည္မ်ားအတြက္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ ပါမစ္မ်ား ရရွိရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမ့ဳိမွ ေအးဂ်င့္တဦးက မဇၩိမကို ေျပာျပပါသည္။ စကၤာပူ ေကသေဘၤာလိုင္း ကုမၸဏီ၏ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန တာဝန္ရွိသူ တဦးက သူတို႔ သေဘၤာလိုင္း အေနႏွင့္ ကုန္တင္ ကြန္တိန္မ်ား သယ္ပို႔ျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ စီးပြါးေရး ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အေစာပိုင္းက ရွိခဲ့သည္ကို အတည္ျပဳ ေျပာၾကားေသာ္လည္း၊ ယခု ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းမည့္ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တစံုတရာ ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ “ဒါဟာ အေရးၾကီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္လုိ႔ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွမေျပာႏိုင္တာ ဝမ္းနည္းပါတယ္” ဟု ကုမၸဏီ၏ သယ္ပို႔ေရးဌာန တာဝန္ရွိသူ တဦးျဖစ္သူ ပါးလ္ (Pal) က ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔ သေဘၤာတင္လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းလိုက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို မသိရေသးေသာ္လည္း လတ္တေလာ ကမၻာ့ ဘ႑ာေရး အၾကပ္အတည္းေၾကာင့္လည္း တစိတ္တပိုင္းအားျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမ့ဳိမွ စီးပြါးေရး ပညာရွင္တဦးက ခန္႔မွန္း တြက္ဆ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ယင္းသို႔ ထိခိုက္မႈသည္ ေနာက္ထပ္လည္း ၾကီးထြားလာလိမ့္ဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း အဆိုပါ စီးပြါးေရးပညာရွင္က ခန္႔မွန္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ေကသေဘၤာလိုင္းသည္ ဂ်ပန္ကာဝါဆာကီ သေဘၤာလိုင္း၏ ေဒသတြင္း လိုင္းတခုအေနျဖင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက ရန္ ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ကြန္တိန္နာမ်ား၊ ကားတင္သေဘၤာမ်ား၊ ေရနံတင္သေဘၤာမ်ား ႏွင့္ ဝမ္းတြင္း ကုန္တင္သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနခဲ့ပါသည္။ ေကလိုင္း သေဘၤာကုမၸဏီသည္ မိခင္ကုမၸဏီကိုယ္စား ကုန္သြယ္ေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ အေထြေထြ သေဘၤာ ကုန္တင္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စီးပြါးေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ရန္ကုန္ၿမ့ဳိတြင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါသည္။ |
No comments:
Post a Comment