Monday, January 12, 2009

အစိုးရသစ္ ဖဲြ႔စည္းမည့္ အစီအစဥ္အေပၚ သူတို႔အျမင္

မဇၩိမသတင္းဌာန
တနလၤာေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ 12 2009 14:06 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္


ျပည္ပအေျခစိုက္ အစိုးရသစ္တရပ္ကို ယခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပိုင္းတြင္ ဖဲြ႔စည္းမည္ဆိုေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ - NCUB ၏ အယူအဆႏွင့္ ျပည္ပ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအၾကား လက္ရွိ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အေပၚ NCUB ၊ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ - NCGUB ႏွင့္ ေလ့လာအကဲခတ္သူတို႔ထံ မဇၩိမသတင္းေထာက္ ဇာနည္က ေနာက္ဆက္တြဲ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားခ်က္ကုိ တင္ျပလိုက္ပါသည္။

ကိုဘိုၾကည္

(တြဲဘက္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး)
ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (ျမန္မာႏိုင္ငံ) - AAPP

ေမး။ NCUB က အစိုးရသစ္တရပ္ ဖြဲ႔စည္းဖုိ႔ စီစဥ္ေနတဲ့အေပၚ ဘယ္လို သေဘာထားရွိလဲဆိုတာ သိပါရေစ။

ေျဖ။ ဒီလိုမ်ဳိး သူတို႔ အစိုးရဖြဲ႔မယ္ဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက သူတို႔ စၾကိဳးပမ္းေနၾကတယ္။ အဲဒီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္တုန္းကေတာ့ က်ေနာ့္ကိုေခၚျပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးတာ ရွိတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့ေလ။ မလုပ္သင့္ဘူး၊ မလုပ္ပါနဲ႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အၾကံေပးတယ္။

အစိုးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔တယ္ဆိုတာက စာရြက္ေပၚတင္ ဖြဲ႔လို႔ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေတြမွာ တကယ့္လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ အက်ယ္ၾကီး ရွိဖို႔လိုတယ္။ ေနာက္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု တပ္ၾကီးက တကယ့္ စုစည္းညီညႊတ္တဲ့ တပ္ၾကီး ျဖစ္ေနဖို႔ လိုတယ္။ အဲလို အေျခအေနေတြ ေပါင္းစံုၿပီးတဲ့ အခါက်ေတာ့မွ အစိုးရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ေၾကညာလို႔ရတယ္။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာက တကယ္တမ္းက်ေတာ့ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ ဆိုတာကလည္း အက်ယ္ၾကီးရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုရဲ႕ တပ္ေတြဆိုတာကလည္း သိပ္အားအေကာင္းၾကီး ရွိေနတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး ဆုိေတာ့ေလ။

အဲဒီေတာ့ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဖြဲ႔မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔က စာ႐ြက္ေပၚမွာပဲ ဖြဲ႔တယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္သြားရင္ မေကာင္းဘူး။ ဘယ္သူ႔အတြက္မွလည္း အက်ဳိးရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုေတာ့ အဲလိုမ်ိဳးက က်ေနာ္တို႔ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ေလာက္က ေခၚေဆြးေႏြးတဲ့ အေျခအေနတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အၾကံေပးဖူးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အျမင္ကေတာ့ မလုပ္သင့္ေသးဘူး။ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။

ေမး။ အခုလို အေျခအေနေတြျဖစ္ေနေတာ့ စစ္အစိုးရဘက္က တန္ျပန္မႈက ဘယ္လိုမ်ဳိး ရွိမယ္လို႔ ထင္ပါလဲ။

ေျဖ။ ဒီျပင္ပမွာ လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြေပၚမွာေတာ့ စစ္အစိုးရက သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအရ တံု႔ျပန္တာေတြ စစ္ေရးအရ တံု႔ျပန္တာေတြ ရွိမွာေပါ့ေလ။ ဒါကေတာ့ ဒီလိုပဲ လုပ္ေနၾကဆိုေတာ့ ထူးထူးျခားျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ေမး။ ဒီလို ဖြဲ႔တာဟာ ၂၀၁၀ ကို ရည္မွန္းတာလို႔ ဆိုထားေတာ့ ဒါက ဘယ္လိုမ်ဳိး အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာမွာလို႔ ထင္ပါလဲ။

ေျဖ။ ၂၀၁၀ အဆံုးအျဖတ္က အဓိကကေတာ့ ျပည္တြင္းက ပိုအဓိက က်တာေပါ့။ ျပည္ပကေတာ့ အဓိက က်တဲ့ေနရာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္ပဆိုတာက က်ေနာ္တို႔က ျပည္တြင္းကို ေထာက္ခံေပးတဲ့ေနရာ၊ အားေပးတဲ့ေနရာ၊ အဓိက ပံ့ပိုးေပးတဲ့ အင္အားစုတခုအေနနဲ႔ပဲ ျပည္ပက ေနတာပါ။ ဆိုေတာ့ ျပည္တြင္း NLD တို႔၊ ျပည္တြင္းက အင္အားစုေတြရယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ေပၚလစီေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာထားေတြကို က်ေနာ္တို႔က ေရာင္ျပန္ဟပ္တဲ့ဟာမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္တို႔က လုပ္သြားႏိုင္ဖို႔လိုတယ္။

ဥပမာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကဆိုလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ေလာက္ကပဲ စင္ၿပိဳင္အစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ မေထာက္ခံဘူး။ သူတို႔ဆီမွာ မူမရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔ ေျပာထားတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ အခု သူတို႔ သြားေနတဲ့ အဓိက လမ္းေၾကာင္းက ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္တို႔၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ေရးတို႔ ဒါမ်ဳိးေတြကို ေဇာင္းေပးၿပီး သြားေနတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ျပည္တြင္းအင္အားစုေတြရဲ႕ ေပၚလစီေတြကို အဓိက ထားၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္သြားမွာေပါ့။

က်ေနာ္တို႔ AAPP အေနနဲ႔ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ေရးကိုပဲ ေဇာင္းေပးၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲရဲ႕ ပထမဆင့္ ေျခလွမ္းက ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အကုန္လံုး လြတ္ေျမာက္ေရးျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

ေမး။ ဒါဆိုရင္ AAPP အေနနဲ႔က အသစ္ဖြဲ႔မယ့္ အစိုးရကို မေထာက္ခံဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါလား။


ေျဖ။ AAPP အေနနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္အထိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ AAPP ကို လာၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတာမရွိပါဘူး။ ေနာက္ သူတို႔ေတြ အထဲထဲမွာေတာင္မွ အကုန္လံုးသိတဲ့ ကိစၥေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျဖစ္ေနေတာ့။ လူတစုက ေၾကညာတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲလို လူတစုက ဖြဲ႔႐ံုနဲ႔ေတာ့ ခိုင္မာက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အစိုးရတရပ္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းၾကားက ညီညြတ္ေရးကို သူတို႔ အျမန္ဆံုးျပန္တည္ေဆာက္ဖို႔လိုမယ္။ က်ေနာ္တို႔က NCUB ရဲ႕ အဖြဲ႔၀င္လည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ ဘာပဲေျပာေျပာ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖစ္တာပဲ လိုခ်င္တယ္။

အဓိက ေဇာင္းေပးသင့္တာကေတာ့ ၂၀၁၀ မတိုင္ခင္ ဒီ ၂၀၀၉ ဟာ အရမ္းကို အေရးၾကီးတယ္။ ဆုိေတာ့ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အင္အားစုေတြက ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္ခ်င္လဲ၊ ဘာလုပ္ခ်င္တာလဲဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ျပည္ပမွာ ရွိတဲ့သူေတြက ဟန္ခ်က္ညီညီလုပ္ဖို႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနတဲ့ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်က ျပည္တြင္းကို အေထာက္အပ့ံျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြ လုပ္မလဲလို႔ဆိုတာကို စဥ္းစားသင့္တယ္။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္

(အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္)
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစု (FDB)


ေမး။ NCGUB က ရွိေနၿပီးသားမွာ NCUB က စင္ၿပိဳင္အစိုးရသစ္တခု ဖြဲ႔စည္းဖုိ႔ စီစဥ္မယ္ဆိုၿပီး ထုတ္ျပန္လာတာေတြအေပၚ ဘယ္လိုရႈျမင္လဲဆိုတာ သိပါရေစ။

ေျဖ။ ဒါေျပာရမွာက ပထမတခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ဥစၥာအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ တိုက္႐ိုက္ၾကားရတာ မဟုတ္ဘူး။ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ေတြေပၚမွာပဲ ၾကည့္ရတာဆိုေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပတာ မသိရေသးဘူးေပါ့။ မသိရေသးတာရယ္၊ ေနာက္ သူတို႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေျပာေနတာက တခုနဲ႔တခု မတူဘူးလို႔ေတာ့ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္တယ္ထင္တယ္။ ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာလည္း ေနာက္ထပ္အစိုးရသစ္ တခုလို႔ ေျပာသလို တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာလည္း ေနာက္ထပ္တခု မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာတာေတြလည္း ရွိေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အတိအက် မၾကားရေသးဘူးလို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။

ဒုတိယတခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ ညီညႊတ္ေရးကို လုပ္ေနရင္းနဲ႔ မညီမညႊတ္ ျဖစ္ၾကရသလိုေတာ့ ျဖစ္ေနတာ အမွန္ပဲ။ ဆိုေတာ့ အဲလို အေနအထားမ်ဳိးမွာလည္း၊ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ အဲလိုျဖစ္ေနရတာကေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဓိကကလည္း က်ေနာ္ထင္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းတယ္ဆိုတာက ဒီလိုကိစၥမ်ဳိး၊ တႏိုင္ငံလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးမွာ NCUB ေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔က က်န္တဲ့ NCUB အဖြဲ႕၀င္ေတြ အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ေရာ၊ က်န္တဲ့ NCUB အဖြဲ႔၀င္မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။

ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္တယ္ဆုိတာက အဓိကက ဘာလုပ္ၾကမွာလဲဆိုတဲ့ မူေတြ၊ ဘာေတြ ဒီလိုလုပ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ မူေတြအေပၚမွာ အရင္ဆံုး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးေတာ့မွ ''ကဲ ဒါကေတာ့ျဖင့္္ ဒီလိုလုပ္ၾကဖို႔ သေဘာတူတယ္'' ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းၾကမလဲဆိုတာကို ဒုတိယ ေဆြးေႏြးစဥ္းစားၾကရမယ္လို႔ ထင္တယ္။

ဆိုေတာ့ အဲလို ကိစၥမ်ဳိးေတြကလည္း မွန္မွန္ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ NCUB ပါေနတဲ့ ၇ ဖြဲ႔ေပါ့ေနာ္။ သူလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ကိစၥေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲလို အစည္းအေ၀းပြဲေတြမွာေတာ့ အခုေျပာေနတဲ့ အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေရးဆိုတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ဳိးကို တခါမွေတာ့ ခ်ျပေဆြးေႏြးတာေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔က လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ဘာေတြ အတူလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ၊ အတူလုပ္လို႔ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဒီလို အတူတူလုပ္ဖို႔အတြက္ကို ဖြဲ႔စည္းပံုက ဘယ္လိုမ်ဳိး အတူတူဖြဲ႔ၾကရင္ ေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမ်ဳိး။ အဲလိုမ်ဳိး စဥ္းစားတိုင္ပင္ၿပီးေတာ့မွ လက္ေတြ႔ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ကိစၥကို လုပ္သင့္တယ္လို႔ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ အဲလို ျပင္ဆင္မႈေတြ မလုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီအျမင္ေတြကို တေယာက္တမ်ဳိး ေျပာရတဲ့ အခါက်ေတာ့ သေဘာထားေတြ မညီမွ်သလိုျဖစ္တာေလ။ ဒါ မွန္မွန္ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားမႈအတြက္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ သက္ေရာက္မႈျဖစ္တယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္က ဒီလိုမ်ဳိးပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တို႔က အားလံုးပါေအာင္ တတ္ႏိုင္သမွ် သူတို႔လည္း ေျပာထားတဲ့ အတိုင္းေပါ့ေလ ခိုင္မာက်ယ္ျပန္႔ေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ထားႏိုင္တဲ့ အျမင္မ်ဳိး ထားႏိုင္မွသာလွ်င္ တကယ္ခိုင္မာတဲ့ဟာ ရမွာပါ။ အဲဒါမွ မဟုတ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ သေဘာတူတဲ့ လူတစုနဲ႔ပဲ လုပ္ၾကမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ ျမင့္မားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မေရာက္ဘဲနဲ႔ အစုအဖြဲ႔ေလးပဲ ျဖစ္လာတာကလြဲလို႔ ဘာမွ ထူးျခားတဲ့ဟာမ်ဳိး မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ေနမွာစိုးရပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒါက နည္းနည္း စိတ္ပူစရာေကာင္းတဲ့ တခုေပါ့။

တတိယတခုက က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ အခုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တို႔က အလုပ္ေတြကို ဘယ္လိုပူးတြဲၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္သြားမလဲဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးကို ပိုစဥ္းစားတာက ပိုၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႔က်မယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က ဖြဲ႔စည္းမႈပံုသ႑ာန္ေတြကို ဟိုလူေကာင္းတယ္၊ ဒီလူေကာင္းတယ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးေနၿပီးေတာ့မွ အျငင္းပြားေနရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုတာက အေဆာက္အဦကိစၥေပါ့ေနာ္။ ဆိုေတာ့ အေဆာက္အဦကိစၥက အဓိက က်တဲ့ေနရာမွာ မရွိဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဆိုေတာ့ အလုပ္ေတြ ေပၚလာတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အလုပ္ေတြ အေပၚမွာ ေလ့လာတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အေဆာက္အဦကိစၥကေတာ့ အကာအရံကိစၥပဲေပါ့ေနာ့္။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လို တ၀င္းထဲမွာ အတူထိုင္ၾကမလဲဆိုတဲ့ကိစၥ ေျပာၾကတာျဖစ္တာကိုး။

ေနာက္တခုက အစိုးရဆိုတ့ဲကိစၥ ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ အခုရွိေနတဲ့ NCGUB ေပါ့။ အမ်ိဳးသား ညြန္႔ေပါင္းအစိုးရဆိုတာကို အေျခခံၿပီး ေျပာၾကတာေတြလည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လက္ေတြ႔အစိုးရဆိုတဲ့ ကိစၥကို စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔က တရား၀င္ျဖစ္မႈေပါ့ Legitimacy ကို က်ေနာ္တို႔က နအဖနဲ႔ အၿပိဳင္လုပ္ခ်င္လို႔ Legitimacy ကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္တာလား။ ဒါမွ မဟုတ္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ကေနၿပီးမွ movement တခုလုပ္မွ ေထာက္ခံမႈကို ရႏိုင္မယ္။ Movement တခုလံုးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈ တရပ္ကို ေဖာ္ခ်င္တာလားေပါ့။ ဆိုေတာ့ ဒီေခါင္းေဆာင္မႈတရပ္ကို ေဖာ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ကိစၥက က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ အစိုးရဖြဲ႔စရာ မလိုဘူးလို႔ ထင္တာပဲ။

ဆိုေတာ့ Legitimacy ကိစၥကို ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ NCGUB ဆိုတဲ့ ကိုယ္စားျပဳဖုိ႔၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အထဲထဲမွာ NLD, CRPP ဆိုတဲ့ ကိုယ္စားျပဳမႈေတြ ရွိေနတာပဲေလ။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ရွိေနၿပီးသား Legitimacy ကို အေျခခံၿပီးေတာ့မွ နအဖရဲ႕ တရားမ၀င္မႈကို တံု႔ျပန္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြ ရွိေနပါလ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ လိုမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတခုက က်ေနာ္တို႔က ေသခ်ာစဥ္းစား၊ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါက Legitimacy ပိုင္းကို လိုက္မယ္ဆိုရင္ေပါ့။

ဒါေပမဲ့ ဦးေဆာင္မႈအပိုင္းကို တေနရာထဲမွာ စုထားဖို႔ လိုတဲ့ဆိုတဲ့ စဥ္းစားခ်က္က ေကာင္းတဲ့ စဥ္းစားခ်က္ပါ။ ၾကိဳလည္း ၾကိဳဆိုရမယ့္ အခ်က္ပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲလိုလုပ္မယ္ဆိုရင္ အေစာက ေျပာသလိုပဲ တိုင္ပင္မႈေတြ ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္သင့္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေရးၾကီးတာက လုပ္ငန္းေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ မူေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ စုစည္းမႈမ်ိဳးကို လုပ္သင့္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ မူအရ သေဘာမတူတဲ့ အုပ္စုေတြကို တေနရာထဲမွာ အတူတူ ထိုင္ခိုင္းထားလည္း အလုပ္ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာကိုး။ ဟုတ္တယ္မလား။ အဲဒီေတာ့ မူအရ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ စုဖြဲ႔မႈမ်ိဳးကို လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲလို စုစည္းတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈျဖစ္ဖို႔အတြက္က အစိုးရပံုစံအေနနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က မျမင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးကိုလည္း သူတို႔ဘက္က က်ေနာ္တို႔ကို ခ်ျပရွင္းလင္းထားတာ မရွိေသးေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ေတာ့ အေၾကာင္းစံုေတာ့ မသိရေသးဘူး။

ေမး။ အခုလိုေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးကို ေထာက္ခံအားေပးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေထာက္ခံ အားေပးမႈေတြက ဘယ္လိုျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ျမင္ပါလဲ။

ေျဖ။ ေျပာရရင္ေတာ့ လူေတြက စိတ္ပ်က္ၾကမွာေပါ့။ နဂိုတည္းကမွ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ၾကာေနလြန္းလို႔ ျဖစ္ေစခ်င္ေနၾကတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲလိုၾကားထဲမွာ မျဖစ္လာေနလို႔ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ရတာကတပိုင္း၊ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာပဲ ဒီဦးေဆာင္ပါမယ္ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ၾကားထဲမွာလည္း တေယာက္တမ်ဳိးေတြ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာ အေျခအေနေတြ ျဖစ္တာေပါ့။ ဒါကေတာ့ အဲလိုပဲ ျဖစ္မွာပဲေလ။ ဆိုေတာ့ ဒါက က်ေနာ္တို႔အတြက္ စိတ္မေကာင္းစရာ ကိစၥရပ္တခုေပါ့။

ေမး။ အခုလို ျဖစ္ေနတာေတြက ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ လႈပ္ရွားေနတာေတြအတြက္ကေရာ ဘယ္လိုမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္လဲရွင့္။

ေျဖ။ ။ ၂၀၁၀ အတြက္ကို အဓိကကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီ Road Map နဲ႔ နအဖရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ဆန္႔က်င္သြားမယ္ဆိုတဲ့ မူကေတာ့ အသင္းေတြ အားလံုးၾကားမွာ ညီၿပီးသားပါ။ ဆိုေတာ့ ဒါကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွားသြားရမွာပဲ။ ဆိုေတာ့ အဓိကက ဘာလဲဆိုရင္ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း ျဖစ္သြားလို႔ ရွိရင္လည္း ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနက် တမတ္သား စစ္ဗိုလ္ေတြပါတဲ့ အစိုးရပဲ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တကယ့္ ဗမာျပည္ရဲ႕ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။

ဆိုေတာ့ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မႈ မရွိေလေလ၊ ခုနေျပာတဲ့ ဖိႏွိပ္ခံရတဲ့ အေျခအေနေတြကေန အံုၾကြမႈေတြက ေပၚလာတာဆိုတာမ်ဳိးက ရွိေနမွာပဲ။ ဆိုေတာ့ ၂၀၁၀ ပတ္၀န္းက်င္ မတိုင္ခင္မွာလည္း ျပည္သူလူထု ရဲ႕ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈေတြ ေပၚလာႏိုင္သလို ၂၀၁၀ ကာလမွာလည္း ျပညသူလူထုရဲ႕ ဆႏၵေတြ ေပၚလာႏိုင္သလို ဘာမွ မျဖစ္လာေသးဘူးဆိုရင္ ၂၀၁၀ ေက်ာ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဖိႏွိပ္မႈကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ အံုၾကြမႈဆိုတာေတာ့ ရွိေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။

အေရးတၾကီး စဥ္းစားေနၾကရတဲ့ အလုပ္တခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ အဲလိုျဖစ္လာမယ့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈကို ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈကေန ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ လုပ္သြားေပးမလဲဆိုတဲ့ ကိစၥကို က်ေနာ္တို႔အားလံုးက ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီ ညီညြတ္တဲ့ ဦးေဆာင္မႈကို လုပ္သြားဖို႔ပါပဲ။

အဲဒါကို ရွိေနဖို႔ကလဲ NCUB က ေျပာတဲ့ စုစည္းညီညႊတ္မႈရွိတဲ့ ဦးေဆာင္မႈ ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ တိုင္ပင္ေနၾကတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ၂၀၁၀ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ၾကီး မရွိေတာ့မွာမို႔လို႔ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔က အစိုးရဖြ႔ဲၿပီးေတာ့မွ Legitimacy ထားသင့္တယ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာထက္၊ က်ေနာ္တို႔ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို အသိမွတ္ မျပဳေသးသေရြ႔ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးကိုလည္း အသိအမွတ္မျပဳဘူးဆိုတဲ့ Legitimacy ကို ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ကိုင္ထားတာ အႏွစ္သာရ ရတယ္လို႔ က်ေနာ္ ပိုျမင္ပါတယ္။

ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ ဒီလူထုေတြရဲ႕ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး လမ္းစဥ္ေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ဘက္က လမ္းျပေျမပံုေပါ့၊ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔က အဓိက ေဖာ္ေဆာင္ၿပီးေတာ့မွ ျပည္သူေတြကို ေကာင္းမြန္တဲ့ သက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တဲ့၊ ထပ္တူလည္း ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အနာဂတ္ေတြ ဖန္တီးေပးမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီတိုက္ပြဲကို ဆက္၀င္ေနဖို႔ လိုတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴး
မဇၩိမသတင္းဌာန
ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ 07 2009 20:17 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္


၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပိုင္းတြင္ ျပည္ပအေျခစိုက္ အစိုးရသစ္တရပ္ ဖဲြ႔စည္းမည္ဆိုေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ - NCUB ၏ အယူအဆႏွင့္ ျပည္ပ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအၾကား လက္ရွိ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အေပၚ NCUB ၊ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ - NCGUB ႏွင့္ ေလ့လာအကဲခတ္သူတို႔ထံ မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ ဇာနည္ႏွင့္ ေဆာ္လမြန္က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားခ်က္မ်ားႏွင့္ သတင္းေပးပို႔ခ်က္ကို တင္ျပလိုက္ပါသည္။

ဦးေဒးဗစ္ တာကေပါ

(အတြင္းေရးမႉး အဖြဲ႔၀င္)
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသား ေကာင္စီ (NCUB)

(ဒု-ဥကၠ႒)

ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU)


နအဖက ၂၀၁၀ လုပ္မယ့္အစား က်ေနာ္တို႔က ျဖစ္ေစခ်င္တာက လူထုလႈပ္ရွားမႈ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး၊ သံတမန္ေရး၊ ေနာက္ တိုက္ပြဲေတြအရ နအဖကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ပဲ။ နအဖက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္မယ့္အစား NLD က ေျပာသလို ဖဲြ႔စည္းပံုကို ျပန္ၿပီးေတာ့ review လုပ္ဖို႔ သို႔မဟုတ္လည္း အသစ္ဆြဲဖို႔။ အသစ္ဆြဲဖို႔ဆိုရင္လည္း ၃ ပြင့္ဆိုင္ဆိုတာ စရမယ္။ ေမလ ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ အတည္ျပဳထားတဲ့ ဖဲြ႔စည္းပံုဥပေဒက နအဖ အလိုက် ေရးဆြဲထားၿပီးေတာ့ အတင္းအဓမၼနဲ႔ အတည္ျပဳထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံတကာကလည္း လက္မခံဘူး။ ျပည္သူလူထုကလည္း လက္မခံဘူး။ အဲဒါကို နအဖက ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္မယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္က ပိုၿပီးေတာ့ အေျခအေနဆိုးလာမယ္။

အေျခအေနအရ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ရဲရဲနဲ႔ပဲ သြားလို႔ရမလား ဒါမွမဟုတ္ ပိုၿပီးေတာ့ က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ သြားၾကမလား၊ အဲဒီေပၚမွာ အေျခခံတယ္ေလ။

ေလ်ာ့ေလ်ာ့ရဲရဲနဲ႔ သြားရင္လည္း အရင္အတိုင္းပဲ ျဖစ္မွာေပါ့။ က်စ္က်စ္လစ္လစ္၊ ဒီမိုကေရစီက်က် ေဘာင္အတြင္းမွာ ပိုၿပီးေတာ့က်စ္လစ္တဲ့၊ ပိုၿပီးေတာ့ခိုင္မာတဲ့၊ ညီညြတ္တဲ့ အဲဒီနည္းလမ္းနဲ႔ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပါလီမန္သေဘာေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ ေပၚလာရမယ္ေလ။ အဲဒါပါ။

အဖြဲ႔အစည္းေတြ ပါ၀င္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အားလံုး လက္ခံမွပဲ၊ အားလံုးကို က်ေနာ္တို႔ အေၾကာင္းၾကားမယ္။ ပါမလား၊ မပါဘူးလား။ ပါခ်င္လည္း ရတယ္၊ မပါခ်င္လည္း ရတယ္။ အတိုက္အခံအေနနဲ႔ ပါခ်င္လည္း ရတယ္။ သို႔မဟုတ္ အမ်ားစုသေဘာထားကို ေထာက္ခံတဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံလည္း၊ ပါရင္လည္း ရတယ္။ အခုကေတာ့ ခန္႔မွန္းထားတာပဲ ရွိတယ္။ အခုက သေဘာထားပဲ ရွိေသးတယ္။ အခုက အိုင္ဒီယာ အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒီ အိုင္ဒီယာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တာကေတာ့ အျမန္ဆံုးၾကိဳးစားၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပဲ။

ပါတဲ့အဖြဲ႔ေတြကေတာ့ NDF ပါမယ္။ ေနာက္ DAB, MPU, NLD (LA) ေဒါက္တိုင္ေလးတိုင္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ENC ပါလာႏိုင္တယ္။ ENC တဖြဲ႔လံုးပါရင္ ေကာင္းတယ္။ မပါႏိုင္လည္း ENC အဖြဲ႔၀င္ေတြအေနနဲ႔ ပါလာႏိုင္တယ္။ ကရင္နီတို႔၊ ရွမ္းတို႔ေပါ့ဗ်ာ။

စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ကေတာ့ သူ႔ဘက္က က်ေနာ္တို႔ကို တံု႔ျပန္မယ္ဆိုတာ အခုအေျခအေနထက္ ဆိုးတာ မရွိေတာ့ဘူးဗ်။ သူက ဒီပံုစံမ်ဳိးပဲ ဆက္သြားေနမွာပဲ။ တကယ္လို႔ တ႐ုတ္အားကိုးတို႔၊ အိႏၵိယအားကိုးတို႔နဲ႔ အတည္ျပဳသြားဖို႔ လုပ္တယ္ဆိုလည္း တမ်ဳိးေပ့ါဗ်ာ။ ၿခိမ္းေျခာက္သင့္တန္ ၿခိမ္းေျခာက္၊ ေခ်ာ့တန္ေခ်ာ့ၿပီး က်ေနာ္တို႔က လုပ္သြားမယ္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က အရင္ကလို ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္းေလး လုပ္ေနလို႔ မရေတာ့ဘူး။

အဓိကကေတာ့ နအဖကလည္း သူ႔လမ္း သူသြားတယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္လုပ္ရေတာ့မယ္ေလ။ အရင္တုန္းကေတာ့ သံုးပြင့္ဆိုင္ေလးမ်ား ျဖစ္မလားဆိုၿပီးေတာ့၊ နည္းနည္းေခ်ာ့ၿပီးေတာ့၊ ေမ်ာၿပီးေတာ့ လိုက္တဲ့သေဘာ ရွိတယ္ေလ။ အခုဟာ နအဖက သံုးပြင့္ဆိုင္ မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာေနၿပီ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔၊ ကိုယ့္လမ္းနဲ႔ ေခ်ာ့ေနဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးေလ။ သံုးပြင့္ဆိုင္လုပ္ဖို႔လည္း တံခါးကလည္း ဖြင့္ထားပါတယ္။

ကိုယ္အေကာင္ဆံုးျဖစ္မယ္လို႔ ထင္တဲ့လမ္းကို ပိုျပီး က်စ္က်စ္လစ္လစ္၊ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခုလိုေရာ့ရဲရဲ မဟာမိတ္ေတြပံုစံနဲ႔သြားလို႔ေတာ့မရဘူး ပိုျပီးက်စ္လစ္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ပံုစံတစ္ခုနဲ႔ သြားရမယ္ အဲသည့္သေဘာပါ။ All state holder ေပါ့ဗ်ာ။ တိုတိုနဲ႔လိုရင္း ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လက္နက္ကိုင္ရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း ပါမယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ အစိုးရဖြဲ႔မယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ရွိတယ္။ အစိုးရဆိုရင္ နယ္ေျမရွိရမယ္၊ လူထုရွိရမယ္၊ တပ္ရွိရမယ္၊ ပါလီမန္ရွိရမယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ပါလီမန္ကေန အစိုးရကို သြားမယ္။ အဲဒီသေဘာပါ။

အခုဟာက NCUB နဲ႔ပဲ မလံုေလာက္ေတာ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလို ျမင္တယ္။ သူတို႔က အမတ္ေတြနဲ႔ပဲ ဖြဲ႔ခ်င္တယ္။ အခုလုပ္လာတာ အႏွစ္ ၂၀ ရွိၿပီ။ မလံုေလာက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္က အဲလိုျမင္တယ္။ (အားမရဘူး၊ ေပ်ာ့ေျပာင္းတယ္)။ အခုက ေၾကညာခ်က္ထုတ္တဲ့ အဆင့္ပဲ ရွိေသးတာပါ။ NCUB ကေန ဦးစီတဲ့သေဘာေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ NCUB ထဲမွာေတာ့ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္ေလ။ ေဖာ္ျပထားတဲ့ကိစၥက ပါလီမန္သေဘာ ေဆာင္တယ္။ အခုဟာက ပါလီမန္မဟုတ္ဘူး။ အခုအဖဲြ႔အစည္းေတြက မဟာမိတ္၊ ေလ်ာ့ရဲေသာ မဟာမိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတာကိုး၊

NCGUB နဲ႔ ထိတ္တိုက္ ျဖစ္လာမလား

သူတို႔အေနနဲ႔ အတိုက္အခံဘက္မွာေနမလား၊ အစိုးရဘက္မွာေနမလား၊ အဲဒါေတာ့ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အစိုးတရပ္မွာ အတိုက္အခံကေတာ့ ရွိရပါမယ္။ အကယ္၍ အစိုးရအသစ္ဖြဲ႔ရင္ အဲဒီမွာ National Unity Party Government ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီအေတြးအေခၚက အရင္ပံုစံလို ေလ်ာ့ရဲရဲ မလုပ္မ႐ႈပ္မျပဳတ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ေတာ့ သြားလို႔မရေတာ့ဘူးေလ။ ျပဳတ္စရာရွိရင္ ျပဳတ္၊ လုပ္စရာရွိရင္ လုပ္။ အဲဒီလိုေပါ့။

အဖြဲ႔သစ္အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္

က်ေနာ္တို႔အားလံုး ပါမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လူမ်ဳိးကို ကိုယ္စားျပဳတာလည္း ပါမယ္။ State ကိုယ္စားျပဳတာလည္း ပါမယ္။ အဖြဲ႔အစည္းကိုယ္စားျပဳတဲ့၊ အားလံုးေက်နပ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေပါ့။ အဲဒီမွာ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံက်က် လုပ္သြားမယ္။


ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

(၀န္ၾကီး)
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ (NCGUB)


NCUB က အစိုးရသစ္တရပ္ ဖဲြ႔စည္းမယ့္ အစီအစဥ္အေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျပာရတာ နဲနဲခက္ပါတယ္။ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ တရား၀င္ တိုင္ပင္ရေသးျခင္းေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့သေဘာမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔က မူအရ လက္ခံၿပီးသားရွိတာ အမွန္ပါ။ ဒီထက္ပိုေျပာဖို႔ ေစာပါေသးတယ္။

စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ၂ ရပ္ျဖစ္လာႏိုင္လို႔ ဘယ္လို အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္လဲရွင့္

ႏွစ္ဖြဲ႔ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုအဖြဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းပါဘူး။ ေဒလီမွာ တေယာက္က တခုလုပ္တာကို ေနာက္တေယာက္က စင္ၿပိဳင္လိုက္လုပ္တဲ့အက်င့္မ်ဳိး ေဖ်ာက္ၾကဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကိဳးစားေနခဲ့တာမို႔ က်ေနာ္ အေတာ္မၾကိဳက္တဲ့၊ ကေလးဆန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တပ္ေပါင္းစုေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ အေတြ႔အၾကံဳေရာ၊ ၀ါအရပါ ရင့္က်က္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အခုလို ျဖစ္လာလို႔ စည္းလံုးမႈ ၿပိဳကြဲသြားမယ္လို႔ ေျပာေနၾကတာကို ဘယ္လိုသေဘာရလဲရွင့္

စည္းလံုးမႈကို ထိခိုက္တာမွန္သမွ် အားလံုးက ေရွာင္ရမွာပါ။ ဒီထက္ စည္း႐ံုးေအာင္၊ ညီညြတ္ေအာင္ လုပ္ၾကဖို႔ လူတိုင္းက ေျပာေန၊ ေရးေနခ်ိန္ပါ။ က်ေနာ္တို႔က နမူနာမျပႏိုင္ရင္ က်ေနာ္တို႔ထက္ ညံ့မယ့္သူ ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ပါ။ NCGUB အေနနဲ႔ကေတာ့ စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ထိပါးမယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္အရွိ လကၡဏာေလးေတြ ျဖစ္ပါေစ။ Sacrifice လုပ္မွာပါ။ မွန္တယ္ထင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ကိုေတာ့ စြန္႔မွာမဟုတ္ပါဘူး။

NCUB က ဖြ႔ဲမယ့္ အစိုးရမွာ လက္နက္ကိုင္တပ္ပါ ပါလာမယ္ဆိုေတာ့ ဒါကို ဘယ္လိုသေဘာရလဲရွင့္


လက္နက္ကိုင္တပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ လံုၿခံဳေရးအစီအမံျဖစ္ျဖစ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ တိုက္ဖ်က္ေရးမွာ လိုအပ္တာအမွန္ပါ။ ၂၀ ႏွစ္တာ သင္ခန္းစာက "နည္းလမ္းအစံုနဲ႔ လူတိုင္းက ပါ၀င္ၾကိဳးပမ္းရမယ္။ သူမ်ား အားမကိုးနဲ႔" ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခုရွိတာက လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ လုပ္လို႔ရတာ ထပ္တူမက်တတ္ပါဘူး။ တြက္စရာေတြ၊ ၾကည့္စရာေတြ၊ ေထာက္စရာေတြကို ခ်ိန္ဆဖို႔ လိုပါတယ္။ ၀န္ၾကီးဌာနအမည္မပါဘဲ လုပ္ႏိုင္တာရွိသလား၊ ၾကည့္ဖို႔ သင့္ပါတယ္။ အစိုးရတရပ္နဲ႔ တပ္ကို တြဲလိုက္ရင္ ကေန႔လို အခင္းအက်င္းမွာ အေတာ္ကို တြက္စရာ၊ ၾကည့္စရာ၊ ေထာက္စရာေတြ မ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရထဲမွာ အခုထိ တပ္မပါခဲ့ေသးတာ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။

NCUB က NCGUB နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ ေျပာေတာ့ အခု ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းက ဘယ္လိုရွိလဲရွင့္။

NCUB နဲ႔ NCGUB တို႔က အၿမဲလိုလို ထိစပ္ေနတာပါ။ ၀န္ၾကီးတာ၀န္ရွိသူတဦးက သဘာပတိအဖြဲ႔၀င္ပါ။ စကတည္းကဆိုပါေတာ့။ ေနာက္ဆံုးေၾကညာခ်က္မွာေတာ့ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းက မျပည့္စံုလိုက္ဘူး ထင္ပါတယ္။


ဦးခြန္မားကိုဘန္း

(ဒု-ဥကၠ႒)
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ (NCUB)


NCUB က DAB, MPU, NDF, NLD (LA) ဆိုတဲ့ တပ္ေပါင္းစု ၄ ဖြဲ႔နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတယ္။ သူရဲ႕မူမွာ ႏိုင္ငံေရးမူ ခ်မွတ္တဲ့ေနရာမွာ သူ႔ရဲ႕ ဒီ ေထာက္ ၄ ေထာက္ကေနၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ဆက္စပ္ညိႇႏိႈင္းၾကၿပီးမွသာ ခ်မွတ္လို႔ ရမယ္ဆိုတာ မူခ်မွတ္ထားပါတယ္။

က်ေနာ္က NCUB ေထာက္ ၄ ေထာက္ရဲ႕ ဥကၠ႒ ၄ ဦး အနက္က MPU ေထာက္မွာ ဒု ဥကၠ႒ ေနရာမွာ ပါပါတယ္။ အခု ေၾကညာခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾကိဳတင္ညိႇႏိႈင္းမႈ မသိလိုက္ပါဘူး။ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္လိုက္မွ သိရပါတယ္။ အခုလိုေျပာလို႔ ဒါကို ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ေတာ့ မသတ္မွတ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တပ္ေပါင္းစုရဲ႕ မူအရေတာ့ ညိႇႏိႈင္းသင့္တယ္လို႔ တင္ျပလိုပါတယ္။

ဒီလိုဖြဲ႔ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္လာမယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီလို ဖြဲ႔ႏိုင္ဖို႔အတြက္က NCUB တပ္ေပါင္းစု ေထာက္ ၄ ေထာက္မွာ အေသအခ်ာ၊ အေက်အလည္ ညိႇႏႈိင္းသေဘာတူညီမႈကို ရရွိမွသာ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒါတင္မကဘူး၊ တိုင္းရင္းသားအင္အားစု အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔လည္း အေက်အလည္ ညိႇႏႈိင္းမႈ ယူရမွာ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ့အျပင္မွာ ျပည္တြင္းအင္အားစုနဲ႔လည္း ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္မႈ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ လိုအပ္တယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာက ဒီမိုကေရစီ အားေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကိုလည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရလဲ ဆိုတာကိုလည္း သူတို႔ကိုလည္း ဒီအေပၚမွာ အလန္႔တျဖန္႔ မျဖစ္ဖို႔နဲ႔ နားလည္မႈ ရွိရွိနဲ႔ စဥ္းစားသင့္တယ္။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၾကိဳတင္ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တာေတြ မလုပ္လိုပါဘူး။


ကို၀င္းမင္း

(ျမန္မာ့အေရး ေလ့လာသူ)

အရင္တခု ရွိၿပီးသားမွာ ေနာက္တခု ေပၚလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိုးရိမ္စရာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အတိုက္အခံ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ စိုးရိမ္စရာေတြ ျဖစ္လာပါမယ္။

သူတို႔ (နအဖ) အေနနဲ႔ကေတာ့ မညီညႊတ္ေအာင္ ပိုၿပီး ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ သဘာ၀ကေတာ့ တဖက္လွည့္နည္းမ်ဳိးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေလ့ရွိတာကိုး။ ေနာက္ ရွိသမွ်အဖြဲ႔ေတြ ခြဲၿပီးေတာ့ သူက အားနည္းသြားေအာင္ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ သူက အုပ္ခ်ဳပ္တာဆိုေတာ့ ညီညႊတ္ေရးကြဲျပားမႈကို သူက လိုလားတာေပါ့။

၂၀၁၀ မွာ နအဖက ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ၿပီးလို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံတကာက ေထာက္ခံမႈ ရေအာင္လို႔ သူက ၾကိဳးစားမွာကိုး။ အဲဒါကို တန္ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ စင္ၿပိဳင္အစိုးရကို ဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ လက္ရွိ ျမန္မာအစိုးရကို မေထာက္ခံဖို႔ အဲဒီအတြက္ သူတို႔က ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔တယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္ အခ်ိန္ကာလ အားျဖင့္ဆိုရင္ မွန္တဲ့သေဘာကို ေဆာင္တယ္ေပါ့ေနာ္။

No comments: